Nuffnang Ads

Tuesday, January 31, 2012

Zoo Johor

Information..

" Established in 1928, Zoo Johor is the place to meet flamingos, elephants, horses and much more.The late Johor King, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar, established the zoo and called it an 'animal garden'. It was believed to be the first zoo in Asia at the time.The name of the zoo was later changed to Zoo Johor and is now under the administration of the Johor State Government.Visit the zoo today and get a glimpse of the friendly love birds from Africa, or stare into the large eyes of the ferocious lioness. Smile at the huge, silent crocodiles, and take a stroll around the lake at the zoo.Take time to unwind at this unique zoo, and come back with wonderful memories and a day well spent! "
__________________________________________________________________________________

Since Mia dah besar nie.. dh bule bwk jalan-jalan sendiri.. dah independent.. so,ktorg pegi berdua ke ke Zoo Johor nie.. Memanfaat kan cuti weekend.. Asik g Jusco jer kan.. kie kita g bermesra dengan binatang.. Get knowing in real instead of TV & book.. Kasik Mia bau sikit real animal.. Ada sekali bawak Mia g Zoo Melaka.. Tak ingat kut Mia.. Next time kita ajak Dady g lagi.. Nie Momy bawak g Zoo Johor dulu..

Muka excited..



Antara binatang yang sempat dirakam.. we had more that day.. but nie jer yg ada lam kamera..










Get knowing each others..






Share partner of the day..




Bird Show..







Entrance fees sangat reasonable..

RM2 per person + RM1 for Show

Ada tasik yang bule naik basikal float tue.. ada Pony Ride.. We olls x main tue sume.. sebab Dady tak der.. tak syok lah.. Next time g lagi bule try..

Dah.. Jom balik..



Sempat lagi kat entrance door.. masa nak masuk ramai sangat orang kat sini.. blek pun bule lah.. :-)




Ole-Ole

Ole-Ole dari Buddy.. yang tapak kaki dia tak haus-haus.. asik bejalan..
Coming nie Fir nak g Korea.. nak kirim salji korea lah..


Yang luar kotak tue cekelat mengejut.. Tuk Mia dari Kakak Kurus..


Fir.. Belikan jugak...


Aku doakan korang sentiasa rezeki melimpah ruah.. bule g jln selalu.. Hehehe..

Thanks tau korang.. Sayang korang... Sampai ati rosakkan diet aku.. Uwaaa...

Friday, January 27, 2012

Malay Village

Minggu nie mewah rezeki betul lah.. Dady blanje.. nie Ayem plak blanje.. sebab teman kan dia g beli barang hantaran kawen..

Eh.. Ni Dady Yang.. bkn Ayem.. tapi lebih kurang jer dahi tue.. bule lah...


Deco kat situ.. chantek kan..


Nie bukan saya punye.. betul.. betul.. <----------------------------------tipu


Fried Kueh Teow for Mia..


Bamboo Rice.. Ayem punye..


Honey Lemon.. Refreshing...!!..


Pillow of the day..

Mekasih Ayem.. blanje makan.. even lambat dpt makan for buka puasa.. planty thanks..!!

Senang Hati

Gendang gendut
Tali kecapi
Kenyang perut
Suka hati







Jalan-jalan dengan senang hati

Dady Blanje

Dady Blanjeeeee.... Yey..!!






Mekasih Dady.. Next time blanje lagi..

Fardu Kifayah

Jauh kat sudut hati terasa sangat bila dengar ceramah Ustaz Don.. Berbekas dekat hati.. InsaAllah.. Bila tiba masanya nanti.. Aku akan jadik makmum pada solat jenazah ahli keluargaku.. Mudah-mudahan dengan izinkan semua zurait kami akan turut serta pada solat terakhir untuk kami..


Seringkali kita lihat di sekeliling kita satu persatu orang pergi meninggalkan keluarga dan sahabat handai, itu dinamakan sudah ajal. Apabila seseorang itu mati, maka menjadi tanggungjawab sesetengah daripada manusia di sekelilingnya untuk menguruskan jenazahnya kerana menguruskan jenazah hukumnya fardhu kifayah yakni jika ada satu golongan sudah melaksanakannya, maka semua golongan di sesuatu tempat itu terlepas dari dosa besar.

Walaupun hukumnya fardhu kifayah, apa yang dapat aku lihat masih ramai yang tidak mengetahui bagaimana untuk melakukan solat jenazah. Sebaik-baik mayat yang disolatkan adalah diimamkan oleh anaknya sendiri. Jadi cuba korang tepuk dada dan tanya diri sendiri, apakah aku mengerti melakukan solat jenazah jika orang tuaku meninggal kelak? Tidak malukah jika membiarkan penghormatan terakhir (solat) dilakukan oleh orang lain dari keluarga sendiri?

Kaifiat Perlakuan Solat Jenazah :

Solat Jenazah merupakan salah satu bentuk doa dari manusia yang hidup kepada si mati agar dikurangkan bebanan atau menambahkan lagi martabat si mati di sisi Allah, bukanlah sebagai "cara" untuk menghapuskan segala dosa si mati...Itu semua Hak Allah. Melaksanakan solat Jenazah secara asasnya hukumnya fardhu kifayah. Namun begitu adalah wajib untuk setiap individu belajar dan memahami serta menguasai cara perlaksanaan solat Jenazah.

Adalah digalakkan kepada kita untuk mendirikan solat jenazah sekurang-kurangnya tiga (3) saf / baris walaupun baris itu pendek. Pernyataan ini dibuat berdasarkan hadith Rasulullah s.a.w yang bermaksud : "Barangsiapa yang disolatkan oleh tiga baris kaum muslimin, maka telah diwajibkan ke atas jenazah itu masuk syurga." (Diriwayatkan oleh Imam Abu Daud).

SYARAT SAH SOLAT JENAZAH

1) Wajib menutup aurat

2) Suci daripada hadas kecil dan besar serta daripada najis.

3) Menghadap kiblat.

Persediaan solat jenazah:

• Mayat mestilah diletakkan melintang ke arah kiblat.

• Mayat lelaki kepalanya sebelah kiri imam dan imam berdiri di sebelah kepada atau dada mayat.

• Mayat perempuan kepalanya sebelah kanan imam dan imam berdiri di pinggangnya.

• Bagi solat ghaib, imam dan makmum mengadap qiblat tanda ada jenazah di depan.

Disarankan saf untuk solat jenazah dijadikan sebanyak 3 baris dan makmum yang menyolatkan mayat dituntut melebihi 40 orang. Dalam solat jenazah, tiada rukuk dan sujud, jadi makmum harus berdiri rapat antara satu sama lain dengan makmum yang di hadapan.

Cara solat jenazah:

1. Berdiri dengan betul dan melafazkan niat solat jenazah seperti berikut:

2. Mengangkat takbir pertama (اَ للهُ اَكْبَرُ) berserta dengan niat di dalam hati dan diteruskan dengan membaca surah Al-Fatihah.

3. Mengangkat takbir kedua (اَ للهُ اَكْبَرُ) kemudian membaca selawat ke atas junjungan besar Rasulullah s.a.w seperti berikut.

4. Mengangkat takbir ketiga (اَ للهُ اَكْبَرُ) kemudian membaca doa seperti berikut.

5. Mengangkat takbir keempat iaitu takbir terakhir (اَ للهُ اَكْبَرُ) kemudian membaca doa berikut.

6. Memberi salam ke kanan dan ke kiri.


Selesai beri salam, korang bolelah membaca surah Al-Ikhlas (3 kali), surah Al-Falaq (1 kali), surah An-Nas (1 kali), surah Al-Fatihah (1 kali), surah Al-Baqarah ayat 1-5 (1 kali), ayat Qursi (1 kali) dan baca doa yang sesuai.


————————-


Di atas adalah panduan lengkap bagi yang ingin berlajar bersungguh-sungguh tentang solat jenazah dan jika korang dalam kategori susah untuk mengingati dan menghafal panduan di atas, bolehlah lihat panduan ringkas yang turut aku sediakan di bawah. Yang penting kita mesti tahu bagaimana untuk melaksanakan solat jenazah.

1. Niat dalam hati sambil melafazkan takbir (اَ للهُ اَكْبَرُ) seperti berikut:

Sahaja aku solat jenazah terhadap mayat ini, 4 takbir, fardhu kifayah kerana Allah Ta’ala.

Kemudian baca surah Al-Fatihah.


2. Setelah takbir kedua, baca selawat ke atas Nabi.


Allahumma salli ala Muhammad wa ala ali Muhammad.


3. Setelah takbir ketiga, baca doa berikut.


Allahummargh firlahu warhamhu (untuk mayat lelaki)


Allahummargh firlaha warhamha (untuk mayat perempuan)


Untuk mayat kanak-kanak yang belum baligh, tidak dibacakan doa ini kerana mereka masih tidak dikira dosa pahala oleh malaikat.

4. Setelah takbir keempat, beri salam ke kiri dan ke kanan.


Thursday, January 26, 2012

Tak Buleh

Tak Buleh nak benti pikir..
Tak Buleh nak benti senyum..
Tak Buleh nak berenti sengeh..
Tak Buleh nak benti berangan..
Tak buleh nak benti sebut..
~ Tak BULEH ~






Owh... Soooo excited..
Mudah2an kesihatan mengizin kan..
See you SOON
B*L*

Monday, January 23, 2012

Berangan

Cuti-cuti berangan ngan Mia.. Mia bukak bridle.. Momy jadi photographer.. Seronok plak main cam nie.. 


~ Pengantin ~


Shian Pooh tak der partner.. cube carik mane partner Pooh..??


Kakak Andam

 Cute Face Kakak Andam


Fuhhh... Seksi betul Kakak Andam


Special decoration for Pelamin CNY..


Mia.. U tau tak mangkuk tu pecah..?? U dah main tak kemas.. tinggal gi tido.. Ika kene kemas.. Hihihi..

Makan

Nak cite pasal diet nie kan.. Tiap-tiap tahun sama je angan-angan.. Sungguh-sungguh diet kurang 3-4 kilo dh rasa waaaaahhh... pas tue makan tak ingat.. bila gelak spec mata tah terangkat baru sedar diri.. owh.. kene diet nie.. start blek semula.. pas kurang lagi sekilo dua.. wah.. bule lah nie.. makan lagi.. bila suar/skirt dh ngam-ngam kancing dia.. terus sentap balik.. erkkkh... apa method nak maintain berat yang lepas dikurangkan nie tah.. asik-asik kene start blek..

Since la kan my opis ada wat contest ala-ala Bigger Loser Asia tue.. berebut-rebut nak joint.. waluweih.. dia kasik RM500 tau for winner.. Hihihi.. since promise nak start after CNY... Belasah jer makan.. Huhuhu... with 6*kg for entering... bape gaknye bile last contest tu nanti... Hehehe.. Jangan dia tak turun sudah..!!

Jot.. ko nye treatmil tu nape tak leh bukak.. aku nak jogging... Kaco lahhh... Nak jogging kat luar segan.. Nanti abis sume pokok.. mintang.. orang.. tanya.. Nak g beli kasut sukan lah.. jogging belakang lorong umah.. sambil kurangkan berat badan bule jugak kurangkan orang bertanya..

Makanan sihat Vs Makanan Sedap

Hellow Atuk Quaker


Say no pada Makanan Sedap..




Semoga mudahlah kembali langsing.. :-)

Thursday, January 19, 2012

Jom Gelak


Sungguh cantek kete Fairlady
Dibawa masuk ke pekan
Tak sabar rasanya dihati
Tak lama lagi nak di 'PUAN' kan

Pakai telepon blackberry
Dah kene bar tak bole guna lagi
Berdebar-debar rasa dihati
Calon suami tak pernah jumpa lagi

Hahahaha.. Lawak betul..!!

Wednesday, January 18, 2012

Trauma

Macam bunyik artikel doktor.. Ernmm kalo nak baca artikel ala-ala dokto bule jengah kat link nie.. Dr. Totin .. chumel jer dokto nie.. gila camera.. nak jadik model.. tp x leh.. sian..

Trauma.. bukan yang kumpulan Elite tu nyanyi.. tak best la.. tu trauma bercinta.. nie trauma ngan minatang.. Last nite masa sibuk-sibuk nak solat maghrib.. Jiran aku call mintak tolong.. ada 'ular' kat umah dia.. Uish.. aku pun hand over call kat Yang.. Opssss... lupa Yang pun trauma ngan ular nie.. bule jd berpeluh-peluh la Yang.. Hehehe

Cari-cari ular tue jumpe kat bawah sofa.. Kiut jer dia.. kale itam.. even kiut pun kan.. sume dh stanby nak selamatkan diri if ular tue kuar.. Jiran call JPA.. tp tah mane tak muncul-muncul.. tak tau ler nape.. sesat cari umah ker.. ke memang tak layan kalo ular nie.. kalo ular sawa 20kg mungkin kut.. nie ular kiut kan.. malas dia nak layan.. Disebabkan kejiranan aku tue yang Melayu ada lah 5 keluarga... jadik aku ngan jiran yg betul-betul sebelah umah nie close lah.. kawan usik mengusik.. tu yang dia anggap ktorg nie berani kunun.. hahaha.. walhal.. Yang dok luar umah jer.. Tapi jiran tue.. semunyik.. tahap trauma dia lebih dari Yang.. hahaha.. Sib baik ada jiran balek.. dia pun agak2 berani lah.. tp MORE berani dr Yang.. Dia yang tolong tangkap.. erkh.. bkn tangkap.. bunuh kan ular tue..

Kiut jer kan.. Dia nye kecoh... tak leh blah.. Hahaha.. Siap diri atas kerusi.. Errkkkhhh...

Tuk Hero Malam tue.. Nie yea..
teringat kat Boboi..

Cube nyanyi..

Kalau ada ULAR..

Datang kerumah mu..
Sape nak panggil.....???
Abang Halim....!!!

Hehehehehe...












Tuesday, January 17, 2012

Mind your speed

As reported by The Star today.. After OPS Sikap done for every year.. Today Govement come with this signage.. It's sound harsh.. Might be it's help..


Mind your speed all.. Save journey..
:-)

Nuff Adv

Ramadan & Ammy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Cinta Hati

lbyf.lilypie.com/TikiBlogger.php/ABff

Tuesday, January 31, 2012

Zoo Johor

Information..

" Established in 1928, Zoo Johor is the place to meet flamingos, elephants, horses and much more.The late Johor King, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar, established the zoo and called it an 'animal garden'. It was believed to be the first zoo in Asia at the time.The name of the zoo was later changed to Zoo Johor and is now under the administration of the Johor State Government.Visit the zoo today and get a glimpse of the friendly love birds from Africa, or stare into the large eyes of the ferocious lioness. Smile at the huge, silent crocodiles, and take a stroll around the lake at the zoo.Take time to unwind at this unique zoo, and come back with wonderful memories and a day well spent! "
__________________________________________________________________________________

Since Mia dah besar nie.. dh bule bwk jalan-jalan sendiri.. dah independent.. so,ktorg pegi berdua ke ke Zoo Johor nie.. Memanfaat kan cuti weekend.. Asik g Jusco jer kan.. kie kita g bermesra dengan binatang.. Get knowing in real instead of TV & book.. Kasik Mia bau sikit real animal.. Ada sekali bawak Mia g Zoo Melaka.. Tak ingat kut Mia.. Next time kita ajak Dady g lagi.. Nie Momy bawak g Zoo Johor dulu..

Muka excited..



Antara binatang yang sempat dirakam.. we had more that day.. but nie jer yg ada lam kamera..










Get knowing each others..






Share partner of the day..




Bird Show..







Entrance fees sangat reasonable..

RM2 per person + RM1 for Show

Ada tasik yang bule naik basikal float tue.. ada Pony Ride.. We olls x main tue sume.. sebab Dady tak der.. tak syok lah.. Next time g lagi bule try..

Dah.. Jom balik..



Sempat lagi kat entrance door.. masa nak masuk ramai sangat orang kat sini.. blek pun bule lah.. :-)




Ole-Ole

Ole-Ole dari Buddy.. yang tapak kaki dia tak haus-haus.. asik bejalan..
Coming nie Fir nak g Korea.. nak kirim salji korea lah..


Yang luar kotak tue cekelat mengejut.. Tuk Mia dari Kakak Kurus..


Fir.. Belikan jugak...


Aku doakan korang sentiasa rezeki melimpah ruah.. bule g jln selalu.. Hehehe..

Thanks tau korang.. Sayang korang... Sampai ati rosakkan diet aku.. Uwaaa...

Friday, January 27, 2012

Malay Village

Minggu nie mewah rezeki betul lah.. Dady blanje.. nie Ayem plak blanje.. sebab teman kan dia g beli barang hantaran kawen..

Eh.. Ni Dady Yang.. bkn Ayem.. tapi lebih kurang jer dahi tue.. bule lah...


Deco kat situ.. chantek kan..


Nie bukan saya punye.. betul.. betul.. <----------------------------------tipu


Fried Kueh Teow for Mia..


Bamboo Rice.. Ayem punye..


Honey Lemon.. Refreshing...!!..


Pillow of the day..

Mekasih Ayem.. blanje makan.. even lambat dpt makan for buka puasa.. planty thanks..!!

Senang Hati

Gendang gendut
Tali kecapi
Kenyang perut
Suka hati







Jalan-jalan dengan senang hati

Dady Blanje

Dady Blanjeeeee.... Yey..!!






Mekasih Dady.. Next time blanje lagi..

Fardu Kifayah

Jauh kat sudut hati terasa sangat bila dengar ceramah Ustaz Don.. Berbekas dekat hati.. InsaAllah.. Bila tiba masanya nanti.. Aku akan jadik makmum pada solat jenazah ahli keluargaku.. Mudah-mudahan dengan izinkan semua zurait kami akan turut serta pada solat terakhir untuk kami..


Seringkali kita lihat di sekeliling kita satu persatu orang pergi meninggalkan keluarga dan sahabat handai, itu dinamakan sudah ajal. Apabila seseorang itu mati, maka menjadi tanggungjawab sesetengah daripada manusia di sekelilingnya untuk menguruskan jenazahnya kerana menguruskan jenazah hukumnya fardhu kifayah yakni jika ada satu golongan sudah melaksanakannya, maka semua golongan di sesuatu tempat itu terlepas dari dosa besar.

Walaupun hukumnya fardhu kifayah, apa yang dapat aku lihat masih ramai yang tidak mengetahui bagaimana untuk melakukan solat jenazah. Sebaik-baik mayat yang disolatkan adalah diimamkan oleh anaknya sendiri. Jadi cuba korang tepuk dada dan tanya diri sendiri, apakah aku mengerti melakukan solat jenazah jika orang tuaku meninggal kelak? Tidak malukah jika membiarkan penghormatan terakhir (solat) dilakukan oleh orang lain dari keluarga sendiri?

Kaifiat Perlakuan Solat Jenazah :

Solat Jenazah merupakan salah satu bentuk doa dari manusia yang hidup kepada si mati agar dikurangkan bebanan atau menambahkan lagi martabat si mati di sisi Allah, bukanlah sebagai "cara" untuk menghapuskan segala dosa si mati...Itu semua Hak Allah. Melaksanakan solat Jenazah secara asasnya hukumnya fardhu kifayah. Namun begitu adalah wajib untuk setiap individu belajar dan memahami serta menguasai cara perlaksanaan solat Jenazah.

Adalah digalakkan kepada kita untuk mendirikan solat jenazah sekurang-kurangnya tiga (3) saf / baris walaupun baris itu pendek. Pernyataan ini dibuat berdasarkan hadith Rasulullah s.a.w yang bermaksud : "Barangsiapa yang disolatkan oleh tiga baris kaum muslimin, maka telah diwajibkan ke atas jenazah itu masuk syurga." (Diriwayatkan oleh Imam Abu Daud).

SYARAT SAH SOLAT JENAZAH

1) Wajib menutup aurat

2) Suci daripada hadas kecil dan besar serta daripada najis.

3) Menghadap kiblat.

Persediaan solat jenazah:

• Mayat mestilah diletakkan melintang ke arah kiblat.

• Mayat lelaki kepalanya sebelah kiri imam dan imam berdiri di sebelah kepada atau dada mayat.

• Mayat perempuan kepalanya sebelah kanan imam dan imam berdiri di pinggangnya.

• Bagi solat ghaib, imam dan makmum mengadap qiblat tanda ada jenazah di depan.

Disarankan saf untuk solat jenazah dijadikan sebanyak 3 baris dan makmum yang menyolatkan mayat dituntut melebihi 40 orang. Dalam solat jenazah, tiada rukuk dan sujud, jadi makmum harus berdiri rapat antara satu sama lain dengan makmum yang di hadapan.

Cara solat jenazah:

1. Berdiri dengan betul dan melafazkan niat solat jenazah seperti berikut:

2. Mengangkat takbir pertama (اَ للهُ اَكْبَرُ) berserta dengan niat di dalam hati dan diteruskan dengan membaca surah Al-Fatihah.

3. Mengangkat takbir kedua (اَ للهُ اَكْبَرُ) kemudian membaca selawat ke atas junjungan besar Rasulullah s.a.w seperti berikut.

4. Mengangkat takbir ketiga (اَ للهُ اَكْبَرُ) kemudian membaca doa seperti berikut.

5. Mengangkat takbir keempat iaitu takbir terakhir (اَ للهُ اَكْبَرُ) kemudian membaca doa berikut.

6. Memberi salam ke kanan dan ke kiri.


Selesai beri salam, korang bolelah membaca surah Al-Ikhlas (3 kali), surah Al-Falaq (1 kali), surah An-Nas (1 kali), surah Al-Fatihah (1 kali), surah Al-Baqarah ayat 1-5 (1 kali), ayat Qursi (1 kali) dan baca doa yang sesuai.


————————-


Di atas adalah panduan lengkap bagi yang ingin berlajar bersungguh-sungguh tentang solat jenazah dan jika korang dalam kategori susah untuk mengingati dan menghafal panduan di atas, bolehlah lihat panduan ringkas yang turut aku sediakan di bawah. Yang penting kita mesti tahu bagaimana untuk melaksanakan solat jenazah.

1. Niat dalam hati sambil melafazkan takbir (اَ للهُ اَكْبَرُ) seperti berikut:

Sahaja aku solat jenazah terhadap mayat ini, 4 takbir, fardhu kifayah kerana Allah Ta’ala.

Kemudian baca surah Al-Fatihah.


2. Setelah takbir kedua, baca selawat ke atas Nabi.


Allahumma salli ala Muhammad wa ala ali Muhammad.


3. Setelah takbir ketiga, baca doa berikut.


Allahummargh firlahu warhamhu (untuk mayat lelaki)


Allahummargh firlaha warhamha (untuk mayat perempuan)


Untuk mayat kanak-kanak yang belum baligh, tidak dibacakan doa ini kerana mereka masih tidak dikira dosa pahala oleh malaikat.

4. Setelah takbir keempat, beri salam ke kiri dan ke kanan.


Thursday, January 26, 2012

Tak Buleh

Tak Buleh nak benti pikir..
Tak Buleh nak benti senyum..
Tak Buleh nak berenti sengeh..
Tak Buleh nak benti berangan..
Tak buleh nak benti sebut..
~ Tak BULEH ~






Owh... Soooo excited..
Mudah2an kesihatan mengizin kan..
See you SOON
B*L*

Monday, January 23, 2012

Berangan

Cuti-cuti berangan ngan Mia.. Mia bukak bridle.. Momy jadi photographer.. Seronok plak main cam nie.. 


~ Pengantin ~


Shian Pooh tak der partner.. cube carik mane partner Pooh..??


Kakak Andam

 Cute Face Kakak Andam


Fuhhh... Seksi betul Kakak Andam


Special decoration for Pelamin CNY..


Mia.. U tau tak mangkuk tu pecah..?? U dah main tak kemas.. tinggal gi tido.. Ika kene kemas.. Hihihi..

Makan

Nak cite pasal diet nie kan.. Tiap-tiap tahun sama je angan-angan.. Sungguh-sungguh diet kurang 3-4 kilo dh rasa waaaaahhh... pas tue makan tak ingat.. bila gelak spec mata tah terangkat baru sedar diri.. owh.. kene diet nie.. start blek semula.. pas kurang lagi sekilo dua.. wah.. bule lah nie.. makan lagi.. bila suar/skirt dh ngam-ngam kancing dia.. terus sentap balik.. erkkkh... apa method nak maintain berat yang lepas dikurangkan nie tah.. asik-asik kene start blek..

Since la kan my opis ada wat contest ala-ala Bigger Loser Asia tue.. berebut-rebut nak joint.. waluweih.. dia kasik RM500 tau for winner.. Hihihi.. since promise nak start after CNY... Belasah jer makan.. Huhuhu... with 6*kg for entering... bape gaknye bile last contest tu nanti... Hehehe.. Jangan dia tak turun sudah..!!

Jot.. ko nye treatmil tu nape tak leh bukak.. aku nak jogging... Kaco lahhh... Nak jogging kat luar segan.. Nanti abis sume pokok.. mintang.. orang.. tanya.. Nak g beli kasut sukan lah.. jogging belakang lorong umah.. sambil kurangkan berat badan bule jugak kurangkan orang bertanya..

Makanan sihat Vs Makanan Sedap

Hellow Atuk Quaker


Say no pada Makanan Sedap..




Semoga mudahlah kembali langsing.. :-)

Thursday, January 19, 2012

Jom Gelak


Sungguh cantek kete Fairlady
Dibawa masuk ke pekan
Tak sabar rasanya dihati
Tak lama lagi nak di 'PUAN' kan

Pakai telepon blackberry
Dah kene bar tak bole guna lagi
Berdebar-debar rasa dihati
Calon suami tak pernah jumpa lagi

Hahahaha.. Lawak betul..!!

Wednesday, January 18, 2012

Trauma

Macam bunyik artikel doktor.. Ernmm kalo nak baca artikel ala-ala dokto bule jengah kat link nie.. Dr. Totin .. chumel jer dokto nie.. gila camera.. nak jadik model.. tp x leh.. sian..

Trauma.. bukan yang kumpulan Elite tu nyanyi.. tak best la.. tu trauma bercinta.. nie trauma ngan minatang.. Last nite masa sibuk-sibuk nak solat maghrib.. Jiran aku call mintak tolong.. ada 'ular' kat umah dia.. Uish.. aku pun hand over call kat Yang.. Opssss... lupa Yang pun trauma ngan ular nie.. bule jd berpeluh-peluh la Yang.. Hehehe

Cari-cari ular tue jumpe kat bawah sofa.. Kiut jer dia.. kale itam.. even kiut pun kan.. sume dh stanby nak selamatkan diri if ular tue kuar.. Jiran call JPA.. tp tah mane tak muncul-muncul.. tak tau ler nape.. sesat cari umah ker.. ke memang tak layan kalo ular nie.. kalo ular sawa 20kg mungkin kut.. nie ular kiut kan.. malas dia nak layan.. Disebabkan kejiranan aku tue yang Melayu ada lah 5 keluarga... jadik aku ngan jiran yg betul-betul sebelah umah nie close lah.. kawan usik mengusik.. tu yang dia anggap ktorg nie berani kunun.. hahaha.. walhal.. Yang dok luar umah jer.. Tapi jiran tue.. semunyik.. tahap trauma dia lebih dari Yang.. hahaha.. Sib baik ada jiran balek.. dia pun agak2 berani lah.. tp MORE berani dr Yang.. Dia yang tolong tangkap.. erkh.. bkn tangkap.. bunuh kan ular tue..

Kiut jer kan.. Dia nye kecoh... tak leh blah.. Hahaha.. Siap diri atas kerusi.. Errkkkhhh...

Tuk Hero Malam tue.. Nie yea..
teringat kat Boboi..

Cube nyanyi..

Kalau ada ULAR..

Datang kerumah mu..
Sape nak panggil.....???
Abang Halim....!!!

Hehehehehe...












Tuesday, January 17, 2012

Mind your speed

As reported by The Star today.. After OPS Sikap done for every year.. Today Govement come with this signage.. It's sound harsh.. Might be it's help..


Mind your speed all.. Save journey..
:-)