Nuffnang Ads

Friday, February 21, 2014

Alhamdullilah..

Jauh dalam hati ada niat..
Niat yang masih belum sedia nak dikhabar dan dikongsi bersama..
InsaAllah akan tiba masanye akan dikongsi bila benar-benar yakin..

Sebelum niat dan hajat dikhabarkan...
I lebih terasa nak meminta lebih dariNya..
Sesungguhnya semoga dengan segala izinNya.. Dipermudahkan dan disempurnakan..

Terlanjur rezeki awal tahun yang dilimpahkan pada i..
Rasa terpanggil untuk dikongsi..
Nak jemput tetamu ke rumah..
Upaya tu tiada..

Dipermudahkan dengan diraikan di Masjid..
Disebabkan dengan niat dan hajat yang mengunung tinggi..
I memilih pulut kuning simbolik pada niat i..

Dengan ihsan adik i yang sama-sama berezeki lebih..
Dia ikhlaskan dengan sedikit sumbangan..
Mak Lala pun sumbangkan sedikit..

Disebabkan... I terlalu mengagumi masakan mak i..
I pujuk dia masakkan i pulut kuning tuk sempurnakan niat i..
Alhamdullilah... Mak Lala setuju nak masak..
Semoga Mak ngan Abah sentiasa sihat..
Mekasih Mak ngan Abah..

Semoga niat i dipermudahkan..
Tak lupa juga pada ahli keluarga yang telah tiada..
Dikirim kan bacaan tahlil.. Semoga anda semua berbahagia disana..





Friday, February 14, 2014

Overprotected 2

Hihihi..

Macam drama bersiri..

Outcome dari Mia lepas i g jumpe cikgu pasal kawan dia.. 

As i cakap kat cikgu lepas cikgu tanya apa nak buat kalo dapat tangkap budak tu.. Need to see her parent..?? I x nak la.. Sebab nanti i emosi.. Ada plak i transforme jadi tiger... So better not.. I jez informed cikgu.. Dia yang biasa handle problem cam ni.. So i serah sume pada cikgu.. X perlu la tindakkan terlalu extreme tuk budak tu.. Kecik sangat kut.. So i cakap,cikgu nasihat jer la.. As my concern.. Budak tu x buat lagi.. Its good enough.. 

Mia cakap lepas rehat cikgu Tee tu gi cari Mia kat kelas.. Tanya Mia kawan dia amek x duit Mia lagi.. Cikgu mintak tengok beg duit.. Mia cakap kawan x amek dah.. So cikgu panggil kawan dia.. Cakap jangan amek duit Mia lagi pas ni.. If ambik nanti jadi orang jahat.. Masuk penjara.. 

Erkh.. Penjara.. I pun takut.. Hahaha..

Mia cakap dia dh ckp ngan kawan dia,dia g jumpe cikgu cakap kawan amek duit dia.. Patut ar kawan x amek duit dia ari tu.. Poyo okeh Mia.. X leh simpan rahsia.. Adeeehhhh... Anak Dady nih...

Mia cakap cikgu suh kawan dia ganti duit dia.. Khamis g jumpe kat bilik cikgu.. Tapi Mia x sekola.. G cabut gigi.. Dah teruk sangat gigi dia.. Dah cam jonggang.. Jom la kite cabut gigi..

I pikir sok kalo kawan dia pulang duit Mia.. I x yah amek la.. I sedekah jer.. But i will write a word to her parents.. 

"Macam i selalu cakap kat Mia.. Dunia kat lua tu kejam.. Momy ngn Dady x selalu boleh ada nak protect Mia.. So Mia kene kuat dan pandai.. Nak hadapi masa tu.. Umor Momy & Dady takkan panjang tuk tongkat dunia.. But no worries.. Our bless is alwayz bloom as blossom to you..!!"

Luve,
Momy & Dady

 

Wednesday, February 12, 2014

Overprotacted?

Semalam Mia cite kawan dia makan bekal dia.. Selalu je kwn makan bekal dia.. So i pun x kisah.. Rezeki.. InsaAllah..

Endup ngan cite kawan amek duit dia.. I ngan Yang terkebil2 jap.. Eh.. Apa nie..

Jap.. Jap.. Okeh cite blek.. 

Kawan adikkkk... Adik g toilet... Adik suh dia jagakan bekal ngn beg duit... Pas tu dia amek makan bekal adik... Dia ckp dia nak duit.. Adik ckp ni mak kite bg kite... Dia ckp mak awak bagi kat awak duit suh bagi kite.. Adik pun bagi..

Dennnnnnggggg.... 

Apa.. Apa.. Dia cakap cam tu...??? Sejak bile..??

Haah... Kadang2 kan momy dia amek jer dr beg duit adik.. Dia rampas jer.. Afik x kasi dia buat muke sedih.. X pun dia nangis.. Nnti kawan lain ckp adik jahat buat dia nangis... Adik malas nak gado.. Adik kasik jer... Dah lama mie.. 

Uwaaaaaaaa.... Momy yang nak nangissssss......!!!!!

Dia amek sume tau momy duit adik.. Adik dah x simpan lam tabong lagi.. Sebab dah abis... 

Uwaaaaaaaa..... Momy nangis terus ar cam nih...

Adik x marah ke dia amek duit adik...?? Dia x bwk duit ke? Dia beli apa ngn duit adik?

Adik marah.. Adik ckp adik x izinkan.. Dia dia degil.. Dia x bwk duit.. Bekal pun x bwk.. Apa pun tak bawak.. Dia amek duit adik dia beli barang kat kedai buku.. 

Uwaaaaaaaa..... 

Tetiba Dady cakap...

Apa nie dik.. Dady keje siang malam.. Cari duit tuk adik.. Sume adik nak dady beli..adik senang-senang bagi duit kat orang.. Adik nangis tido malam dady x de.. Dady g work..

Okeh.. I bergenang airmata.. Also mia.. Dengar statement dady..

Yang.. Esok u g sekola jumpe cikgu dia.. Cite kat cikgu.. Mintak tlg cikgu settle kan.. 

I pun okeh jer...

I up kat group wassep.. Mintak pendapat kawan2.. Sangat helpfull.. Pendapat they olls... Ari ni pagi i g jumpe cikgu.. So now i tengah nervous tunggu out come dr mia..

Jap... In return.. Please yea parent... Pantau aktiviti anak anda.. Kalo betul x de duit belanje tuk anak.. Mungkin bekal kan... Or anak bawak blek barang lain selain yg dibelikan... Tanya la mane dapat duit.. If darjah 1 dah buat perkara cam ni... Macam mana ms akan datang... Nauzubillah... 

Semoga anak dan seluruh keturunan ku dilindungi dari perilaku sebegini..

Am i OVERPROTECTED??? 



Nuff Adv

Ramadan & Ammy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Cinta Hati

lbyf.lilypie.com/TikiBlogger.php/ABff

Friday, February 21, 2014

Alhamdullilah..

Jauh dalam hati ada niat..
Niat yang masih belum sedia nak dikhabar dan dikongsi bersama..
InsaAllah akan tiba masanye akan dikongsi bila benar-benar yakin..

Sebelum niat dan hajat dikhabarkan...
I lebih terasa nak meminta lebih dariNya..
Sesungguhnya semoga dengan segala izinNya.. Dipermudahkan dan disempurnakan..

Terlanjur rezeki awal tahun yang dilimpahkan pada i..
Rasa terpanggil untuk dikongsi..
Nak jemput tetamu ke rumah..
Upaya tu tiada..

Dipermudahkan dengan diraikan di Masjid..
Disebabkan dengan niat dan hajat yang mengunung tinggi..
I memilih pulut kuning simbolik pada niat i..

Dengan ihsan adik i yang sama-sama berezeki lebih..
Dia ikhlaskan dengan sedikit sumbangan..
Mak Lala pun sumbangkan sedikit..

Disebabkan... I terlalu mengagumi masakan mak i..
I pujuk dia masakkan i pulut kuning tuk sempurnakan niat i..
Alhamdullilah... Mak Lala setuju nak masak..
Semoga Mak ngan Abah sentiasa sihat..
Mekasih Mak ngan Abah..

Semoga niat i dipermudahkan..
Tak lupa juga pada ahli keluarga yang telah tiada..
Dikirim kan bacaan tahlil.. Semoga anda semua berbahagia disana..





Friday, February 14, 2014

Overprotected 2

Hihihi..

Macam drama bersiri..

Outcome dari Mia lepas i g jumpe cikgu pasal kawan dia.. 

As i cakap kat cikgu lepas cikgu tanya apa nak buat kalo dapat tangkap budak tu.. Need to see her parent..?? I x nak la.. Sebab nanti i emosi.. Ada plak i transforme jadi tiger... So better not.. I jez informed cikgu.. Dia yang biasa handle problem cam ni.. So i serah sume pada cikgu.. X perlu la tindakkan terlalu extreme tuk budak tu.. Kecik sangat kut.. So i cakap,cikgu nasihat jer la.. As my concern.. Budak tu x buat lagi.. Its good enough.. 

Mia cakap lepas rehat cikgu Tee tu gi cari Mia kat kelas.. Tanya Mia kawan dia amek x duit Mia lagi.. Cikgu mintak tengok beg duit.. Mia cakap kawan x amek dah.. So cikgu panggil kawan dia.. Cakap jangan amek duit Mia lagi pas ni.. If ambik nanti jadi orang jahat.. Masuk penjara.. 

Erkh.. Penjara.. I pun takut.. Hahaha..

Mia cakap dia dh ckp ngan kawan dia,dia g jumpe cikgu cakap kawan amek duit dia.. Patut ar kawan x amek duit dia ari tu.. Poyo okeh Mia.. X leh simpan rahsia.. Adeeehhhh... Anak Dady nih...

Mia cakap cikgu suh kawan dia ganti duit dia.. Khamis g jumpe kat bilik cikgu.. Tapi Mia x sekola.. G cabut gigi.. Dah teruk sangat gigi dia.. Dah cam jonggang.. Jom la kite cabut gigi..

I pikir sok kalo kawan dia pulang duit Mia.. I x yah amek la.. I sedekah jer.. But i will write a word to her parents.. 

"Macam i selalu cakap kat Mia.. Dunia kat lua tu kejam.. Momy ngn Dady x selalu boleh ada nak protect Mia.. So Mia kene kuat dan pandai.. Nak hadapi masa tu.. Umor Momy & Dady takkan panjang tuk tongkat dunia.. But no worries.. Our bless is alwayz bloom as blossom to you..!!"

Luve,
Momy & Dady

 

Wednesday, February 12, 2014

Overprotacted?

Semalam Mia cite kawan dia makan bekal dia.. Selalu je kwn makan bekal dia.. So i pun x kisah.. Rezeki.. InsaAllah..

Endup ngan cite kawan amek duit dia.. I ngan Yang terkebil2 jap.. Eh.. Apa nie..

Jap.. Jap.. Okeh cite blek.. 

Kawan adikkkk... Adik g toilet... Adik suh dia jagakan bekal ngn beg duit... Pas tu dia amek makan bekal adik... Dia ckp dia nak duit.. Adik ckp ni mak kite bg kite... Dia ckp mak awak bagi kat awak duit suh bagi kite.. Adik pun bagi..

Dennnnnnggggg.... 

Apa.. Apa.. Dia cakap cam tu...??? Sejak bile..??

Haah... Kadang2 kan momy dia amek jer dr beg duit adik.. Dia rampas jer.. Afik x kasi dia buat muke sedih.. X pun dia nangis.. Nnti kawan lain ckp adik jahat buat dia nangis... Adik malas nak gado.. Adik kasik jer... Dah lama mie.. 

Uwaaaaaaaa.... Momy yang nak nangissssss......!!!!!

Dia amek sume tau momy duit adik.. Adik dah x simpan lam tabong lagi.. Sebab dah abis... 

Uwaaaaaaaa..... Momy nangis terus ar cam nih...

Adik x marah ke dia amek duit adik...?? Dia x bwk duit ke? Dia beli apa ngn duit adik?

Adik marah.. Adik ckp adik x izinkan.. Dia dia degil.. Dia x bwk duit.. Bekal pun x bwk.. Apa pun tak bawak.. Dia amek duit adik dia beli barang kat kedai buku.. 

Uwaaaaaaaa..... 

Tetiba Dady cakap...

Apa nie dik.. Dady keje siang malam.. Cari duit tuk adik.. Sume adik nak dady beli..adik senang-senang bagi duit kat orang.. Adik nangis tido malam dady x de.. Dady g work..

Okeh.. I bergenang airmata.. Also mia.. Dengar statement dady..

Yang.. Esok u g sekola jumpe cikgu dia.. Cite kat cikgu.. Mintak tlg cikgu settle kan.. 

I pun okeh jer...

I up kat group wassep.. Mintak pendapat kawan2.. Sangat helpfull.. Pendapat they olls... Ari ni pagi i g jumpe cikgu.. So now i tengah nervous tunggu out come dr mia..

Jap... In return.. Please yea parent... Pantau aktiviti anak anda.. Kalo betul x de duit belanje tuk anak.. Mungkin bekal kan... Or anak bawak blek barang lain selain yg dibelikan... Tanya la mane dapat duit.. If darjah 1 dah buat perkara cam ni... Macam mana ms akan datang... Nauzubillah... 

Semoga anak dan seluruh keturunan ku dilindungi dari perilaku sebegini..

Am i OVERPROTECTED???