Nuffnang Ads

Wednesday, February 12, 2014

Overprotacted?

Semalam Mia cite kawan dia makan bekal dia.. Selalu je kwn makan bekal dia.. So i pun x kisah.. Rezeki.. InsaAllah..

Endup ngan cite kawan amek duit dia.. I ngan Yang terkebil2 jap.. Eh.. Apa nie..

Jap.. Jap.. Okeh cite blek.. 

Kawan adikkkk... Adik g toilet... Adik suh dia jagakan bekal ngn beg duit... Pas tu dia amek makan bekal adik... Dia ckp dia nak duit.. Adik ckp ni mak kite bg kite... Dia ckp mak awak bagi kat awak duit suh bagi kite.. Adik pun bagi..

Dennnnnnggggg.... 

Apa.. Apa.. Dia cakap cam tu...??? Sejak bile..??

Haah... Kadang2 kan momy dia amek jer dr beg duit adik.. Dia rampas jer.. Afik x kasi dia buat muke sedih.. X pun dia nangis.. Nnti kawan lain ckp adik jahat buat dia nangis... Adik malas nak gado.. Adik kasik jer... Dah lama mie.. 

Uwaaaaaaaa.... Momy yang nak nangissssss......!!!!!

Dia amek sume tau momy duit adik.. Adik dah x simpan lam tabong lagi.. Sebab dah abis... 

Uwaaaaaaaa..... Momy nangis terus ar cam nih...

Adik x marah ke dia amek duit adik...?? Dia x bwk duit ke? Dia beli apa ngn duit adik?

Adik marah.. Adik ckp adik x izinkan.. Dia dia degil.. Dia x bwk duit.. Bekal pun x bwk.. Apa pun tak bawak.. Dia amek duit adik dia beli barang kat kedai buku.. 

Uwaaaaaaaa..... 

Tetiba Dady cakap...

Apa nie dik.. Dady keje siang malam.. Cari duit tuk adik.. Sume adik nak dady beli..adik senang-senang bagi duit kat orang.. Adik nangis tido malam dady x de.. Dady g work..

Okeh.. I bergenang airmata.. Also mia.. Dengar statement dady..

Yang.. Esok u g sekola jumpe cikgu dia.. Cite kat cikgu.. Mintak tlg cikgu settle kan.. 

I pun okeh jer...

I up kat group wassep.. Mintak pendapat kawan2.. Sangat helpfull.. Pendapat they olls... Ari ni pagi i g jumpe cikgu.. So now i tengah nervous tunggu out come dr mia..

Jap... In return.. Please yea parent... Pantau aktiviti anak anda.. Kalo betul x de duit belanje tuk anak.. Mungkin bekal kan... Or anak bawak blek barang lain selain yg dibelikan... Tanya la mane dapat duit.. If darjah 1 dah buat perkara cam ni... Macam mana ms akan datang... Nauzubillah... 

Semoga anak dan seluruh keturunan ku dilindungi dari perilaku sebegini..

Am i OVERPROTECTED??? 



No comments:

Post a Comment

Nuff Adv

Ramadan & Ammy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Cinta Hati

lbyf.lilypie.com/TikiBlogger.php/ABff

Wednesday, February 12, 2014

Overprotacted?

Semalam Mia cite kawan dia makan bekal dia.. Selalu je kwn makan bekal dia.. So i pun x kisah.. Rezeki.. InsaAllah..

Endup ngan cite kawan amek duit dia.. I ngan Yang terkebil2 jap.. Eh.. Apa nie..

Jap.. Jap.. Okeh cite blek.. 

Kawan adikkkk... Adik g toilet... Adik suh dia jagakan bekal ngn beg duit... Pas tu dia amek makan bekal adik... Dia ckp dia nak duit.. Adik ckp ni mak kite bg kite... Dia ckp mak awak bagi kat awak duit suh bagi kite.. Adik pun bagi..

Dennnnnnggggg.... 

Apa.. Apa.. Dia cakap cam tu...??? Sejak bile..??

Haah... Kadang2 kan momy dia amek jer dr beg duit adik.. Dia rampas jer.. Afik x kasi dia buat muke sedih.. X pun dia nangis.. Nnti kawan lain ckp adik jahat buat dia nangis... Adik malas nak gado.. Adik kasik jer... Dah lama mie.. 

Uwaaaaaaaa.... Momy yang nak nangissssss......!!!!!

Dia amek sume tau momy duit adik.. Adik dah x simpan lam tabong lagi.. Sebab dah abis... 

Uwaaaaaaaa..... Momy nangis terus ar cam nih...

Adik x marah ke dia amek duit adik...?? Dia x bwk duit ke? Dia beli apa ngn duit adik?

Adik marah.. Adik ckp adik x izinkan.. Dia dia degil.. Dia x bwk duit.. Bekal pun x bwk.. Apa pun tak bawak.. Dia amek duit adik dia beli barang kat kedai buku.. 

Uwaaaaaaaa..... 

Tetiba Dady cakap...

Apa nie dik.. Dady keje siang malam.. Cari duit tuk adik.. Sume adik nak dady beli..adik senang-senang bagi duit kat orang.. Adik nangis tido malam dady x de.. Dady g work..

Okeh.. I bergenang airmata.. Also mia.. Dengar statement dady..

Yang.. Esok u g sekola jumpe cikgu dia.. Cite kat cikgu.. Mintak tlg cikgu settle kan.. 

I pun okeh jer...

I up kat group wassep.. Mintak pendapat kawan2.. Sangat helpfull.. Pendapat they olls... Ari ni pagi i g jumpe cikgu.. So now i tengah nervous tunggu out come dr mia..

Jap... In return.. Please yea parent... Pantau aktiviti anak anda.. Kalo betul x de duit belanje tuk anak.. Mungkin bekal kan... Or anak bawak blek barang lain selain yg dibelikan... Tanya la mane dapat duit.. If darjah 1 dah buat perkara cam ni... Macam mana ms akan datang... Nauzubillah... 

Semoga anak dan seluruh keturunan ku dilindungi dari perilaku sebegini..

Am i OVERPROTECTED??? 



No comments:

Post a Comment